Tuesday 8 August 2017

Forex Pin Bar Alert


MetaTrader 5 - Indikatorer Pinbar Detektor - Indikator för MetaTrader 5 Indikatorn som fixar Pin Bars i diagrammet. Du kan läsa om Pin Bars här. Pin Bars mönstret består av tre barer: vänster öga, näsa och högra öga. Vänster öga måste vara den växande fältet för bearish Pin Bar eller fallande bar för den haussefulla Pin Bar. Näsan måste öppnas och stängas in i vänstra ögat, men dess maximala (eller minimalt för det hausseformiga mönstret) måste protubera långt från det maximala (eller minimala) av vänstra ögat. Öppna och stänga näsanivåerna måste vara placerade i övre kvarteret: Fig.1 Pin Bar Pattern Ett ytterligare villkor för ett bra mönster är närvaron av starka stödresistanslinjer bakom ögonen eller nära nosspetsen. Ju starkare dessa nivåer desto mer exakt är mönstret. En aggressiv inträdespunkt är prisåtergången från den vänstra ögonns nära nivå. Konservativ punkt är priset faller under daosnivån (högre för det hausseiska mönstret). Konservativ stoppförlust kan ställas in efter den närmaste supportresistansnivån och ögonen. Det skulle vara mindre konservativt sätt att placera stoppförlust på näsens spets (i detta fall påverkas profitriskförhållandet). Konservativ ta vinst kan ställas in direkt efter det minsta vänstra ögat (max, för det hausseamönstrade mönstret). Aggressiv nivå av Take Profit kan ställas in ytterligare på nästa supportresistansnivå. Indikatorinmatningsparametrar: Fig.2 PinbardetektorindikatornPin Bar Trading Jag introducerar Pin Bar Trading, jag utvecklar denna metod från FF, jag respekterar dem mycket, men jag vill undvika motstridigt intresse, det är därför jag lägger in i det här forumet . Jag utvecklar en Pin Bar Indicator och det utvecklas fortfarande, jag tror att det här forumet kan ge mig mer stöd, eftersom många av medlemmarna redan gillar indikatorer, ja, min primära indikator är inte en genomsnittlig indikator, utan mer som ett enkelt mönsterigenkänning. Men en sak jag vill försäkra mig om är jag inte redo att dela källkoden för mina primära indikatorer än, men jag delar de indikatorer som jag ändrar från andra. Kommer folk här att vara bra med det villkoret Om du vill veta mer om Pin Bar och andra inställningar kan du alltid titta på FF-tråd eller gå med i PF, och kom ihåg att den här tråden inte är officiell för dem, det här är bara min kreativitet. Jag ska visa lite godis först och lägger gradvis in mer. Mitt kortsiktiga mål skulle vara att få några anständiga inställningar för indikatorerna, det här kommer sannolikt från backtest. Mitt medelfristiga mål skulle vara att få varningar med bra information tillsammans med diagrammen via e-post, självklart måste jag komma överens med vissa par och känna insatserna innan jag tolkar varningarna själv. Mitt långsiktiga mål skulle vara att skapa ett automatiserat program för att göra detta, ja det kommer att bli semi-auto först, men jag tror att jag måste släppa upp idén, för att fler initiativ ska gå in i det. Så, om du kan acceptera det, går vi för kortsiktiga först. Om du vill ge ett negativt inlägg, var snäll mot mig, och om jag gör misstag, snälla rätta det bra. Jag hoppas att den här tråden kommer att gå vidare i alla fall. Håll upp denna tråd Jag känner någon som prenumererade på James webbplats som faktiskt handlar 4hour och Daily Pinbars, det gör han väldigt bra eftersom de erbjuder ett anständigt riskräntor. Om någon kunde lyckas skapa en varning när en 14-timmars och en veckosluts pinbar visas på diagrammet, skulle det vara ett mycket användbart verktyg, särskilt när du söker igenom massor av valutakartor. Om någon kan göra det, kan killarna på denna sida, Som de är bäst på webben. Fred: Jag känner någon som prenumererade på James-webbplatsen som faktiskt handlar 4hour och Daily Pinbars, det gör han väldigt bra, eftersom de ger ett anständigt riskräntor. Om någon kunde lyckas skapa en varning när en 14-timmars och en veckosluts pinbar visas på diagrammet, skulle det vara ett mycket användbart verktyg, särskilt när du söker igenom massor av valutakartor. Om någon kan göra det, kan killarna på denna sida, Som de är bäst på webben. Att skapa varningar är ett pågående jobb, men vad som är viktigare är hur vi återfår statistiken om backtest, till exempel gör jag vanligtvis en liten backtest i högre tidsram som den här. PBs (ska vi kalla detta Pin Candle. Senare vet du varför jag använder ljusstyp för detta) är ganska lätt att upptäcka, lång näsa, liten öppen och nära, liten inuti mm, men för att datorn ska hjälpa oss behöver vi Att definiera dem i nummer, det är därför vi måste leta efter siffrorna, det vill säga när indikatorn används. Och då lägger jag mer viktningsfaktor för att bestämma olika typer av PB, ja, det är det inte fastat, men det finns en stark och svag PB, det finns en reversering och trendförlängning PB, om PB ligger i eller sträcker sig. Så för att bestämma det använder jag kortsiktiga MA, dess 3 period med Simple Moving Average med Median Price (HL) 2. Så när du ser MA4 betyder det skillnaden mellan 4: e baren (till vänster) och den aktuella stapeln, och sedan lägger jag en genomsnittlig MA4 med 50 period med Simple Moving Average, så jag kan beräkna flytten. Dessa siffror kommer inte att vara användbara ännu, men det ger oss viss objektivitet över hunch, kan säga om MA1 är mindre än 50, blir det inte högt, eftersom flytten inte är signifikant. För ungefär två år sedan spelade jag runt med metatrader och fann att när du gör följande kan du se några av stiftstängerna på ditt diagram. Klicka på egenskaper och klicka sedan på färger och ändra sedan baren upp till färgen blå och stapeln ner till färgen blå och klicka sedan ok du kommer att ha guldfärgade stiftstänger som pop. Du kommer inte få samma effekt om du byter tjurstearinljus och björnar ljus till blått, men om du först byter uppstången och nedåtfältet med stapeldiagram och efter att ha klickat på ok kan du sedan klicka på ljusstakar och de kommer att dyka upp där. Men de här guldpinnarna dyker upp bäst på stapeldiagram. Om du granskar dina diagram efter att du ändrat färgschemat kommer du att finna att det inte visar alla stiftstängerna men bara en procentandel av dem men jag trodde att jag skulle dela det här om någon vill använda den för en snabb överblick Visuellt för att snabbt visa några av de stiftstänger som förekommer på prisdiagram. På de veckovisa diagrammen uppvisar dessa guldbelagda stiftstänger sällan, på de dagliga staplarna ibland, på de fyra timmarsfälten ofta, och på en timmes staplar ofta. Skål varför är din pinne bar en pin bar men mina två inte. Så långt jag kan se de har matchande mönster goldensight:. Klicka på egenskaper och klicka sedan på färger och ändra sedan baren upp till färgen blå och stapeln ner till färgen blå och klicka sedan ok du kommer att ha guldfärgade stiftstänger som pop. Denna PB har funnits en stund, hammare är namnet på ljusstake mönster, och det finns ett annat smeknamn så här men jag glömmer, men det verkar som det mest populära är PB, så jag tror vi bättre klibbar med detta namn, såvida inte Det finns upphovsrättsfrågor. Om bar och ljusanvändning, fokuserar de på olika områden, du kan enkelt se hur högt och lågt i förhållande till andra staplar (zoom in och zoom ut gör det), medan ljus fokuserar på öppna och stänga, naturligtvis visar de båda samma information. Jag vet att du redan vet detta, så det här är inte riktat till dig, det tjänar som stödjande information. När det gäller ditt tips gjorde jag lite arbete och det visar alla blåstänger, ändå kommer jag att introducera PB-detekteringsindikatorn snart, baserat på PB-statistiken som vi redan analyserar. Hej där mason, Bara för att klargöra, vad jag menade med ordet pop var inte namnet på stapeln det är när en viss färg står ut mot en annan färg i motsats det ser ut som pops out, det här är en engelskspråkig slang term. När du prövar mitt tips visar det stiftstänger, det exempel du gav är på Månadskartorna och det visas INTE på månadsgrafer, det visas dagligen, 4 timmar, 1 timme, 30 minuter och under. Prova en lägre tidsram och du kommer att se. Om inte intresserad inte ett problem var mitt inlägg mestadels för nybörjare så att de enkelt kan se några stiftstänger innan indikatorn är klar. Jag handlar personligen med prisåtgärder som min huvudindikator för precis som dig själv, så jag är alltid glad att se någon på ett forum som pratar om prislister. Nedan hittar du en snapshot av eurusd 4 timmars diagram från september med hjälp av mitt tips. Jag kommer bara att lägga upp den här bilden eftersom jag inte vill ta upp mer utrymme i din tråd. Ha en bra helg. Goldensight Denna PB har funnits en stund, hammare är namnet på ljusstake mönster, och det finns ett annat smeknamn så här men jag glömmer, men det verkar som det mest populära är PB, så jag tror vi bättre klibbar med det här namnet, Om inte det finns upphovsrättsfrågor. Om bar och ljusanvändning, fokuserar de på olika områden, du kan enkelt se hur högt och lågt i förhållande till andra staplar (zoom in och zoom ut gör det), medan ljus fokuserar på öppna och stänga, naturligtvis visar de båda samma information. Jag vet att du redan vet detta, så det här är inte riktat till dig, det tjänar som stödjande information. När det gäller ditt tips gjorde jag lite arbete och det visar alla blåstänger, ändå kommer jag att introducera PB-detekteringsindikatorn snart, baserat på PB-statistiken som vi redan analyserar. Goldenensight vad du ser är staplarna som öppnar ett nära på samma nivå, det är därför att i egenskaper du har linjediagrammet med färgkalk. De är inte pinbars alls. In Bar Indicator Letar du efter en Pin Bar Indikator. Jag vet många valutahandlare, särskilt nya valutahandlare har svårt att snabbt skanna sina forexdiagram och identifiera stiftstänger. (Pin bar nedladdningslänk nedan) oklets blir allvarliga, ska vi göra ditt liv lite lättare, här är en MT4 Pin Indicator som gör exakt det: varje gång en pinbar bildas kommer den att visa upp dina forex diagram, klicka på Länken nedanför det här diagrammet för att ladda ner det. Denna stiftindikator fungerar inte på någon annan Forex trading plattform förutom MT4 Trading plattformen. Förresten kan du också vara intresserad av att läsa dessa: Vart ska du placera MT4-streckfältet INDIKATOR Stiftindikatorn måste placeras i din cdrive, i mappen Programfiler din handelsplattformsmapp i indikatormappen. Beroende på din forexmäklare, skulle filbanan se ut så här: Eftersom jag använder Alpari UK Forex Broker finns det en mapp inuti Programfiler kallad MetaTrader-Alpari UK. Och inuti den här mappen har jag expertmappen och inuti mappen experter, jag har indikatormappen. Dess inuti denna indikatormapp som du klistrar in på stapelindikatorn. (Se ovan) Hur ser PIN-BAR-INDIKATOREN PÅ DITT CHART Heres hur det kommer att se ut när du placerar denna Pin Bar-indikatorn på dina diagram: En bajsstångstav kommer att ha ett rött smiley ansikte. En hausstarkt nålstav kommer att ha ett grönt smiley face DOWNLOAD: För att ladda ner, skriv bara in ditt namn och e-mail i formuläret nedan och nedladdningslänken skickas till din inkorg. DEN BÄSTA FÖRVÄNDEN AV PIN-BARS OCH PIN BAR BAR TRADING Stiftstångar, visar en drastisk förändring av marknadssentimentet och när man ser stiftstänger som bildas i områden med stöd eller motståndsnivåer, eller Fibonacci-nivåer eller pivotnivåer, bör du notera. Nyckeln till att hantera stiftfältet förstår också hur och varför det bildas. Jag kommer att förklara lite mer här. Ta till exempel en haussehålstav som har en väldigt lång svans du vet vad som orsakade det att ha så lång tailif att du satt och tittade på heltid hur det här stiftet bildades då är det här vad du skulle ha sett händer: stiftet Bar öppnade upp och eventuellt skulle ha flyttat och bildat en hög precis ovanför öppningspriset och kunde inte ha flyttat längre uppåt. Gissa vad som händer efter att The Bears (Sellers) kom in med sådan ferocity och tog priset ner hela vägen ner för att ligga lågt under öppningspriset. Så vad händer nästa Bulls (Buyers) kom också med sådan ferocity och tog priset upp från det låga hela vägen upp för att stänga några pips under öppningspriset eller stänga några pips över öppningspriset. Nu, kom ihåg att en haussehålstav kan både vara röd stiftstång och grön stiftstång. Nu, för den röda stiftstången, är det faktum att dess slutkurs ligger lite under öppningspriset det en bearish barbut det faktum att det har skjutits upp hela vägen från det låga sättet ner nedan berättar att det finns massor av köpkraft Involverade och kan tas en bullish signal. Nu, för den gröna stiftstången, är det faktum att det stänger över öppningspriset och det faktum att det har skjutits upp från det låga hela vägen tillbaka upp förbi öppningspriset ett mycket starkt bullish signal. Det berättar att köparna överträffade säljarna. Theres massor av köpkraft involverade där. Så, den största fördelen med att handla med stiftstänger är det faktum att du ser vem som är i kontroll genom att använda prisåtgärden på stiftfältet. NU, Som en valutahandlare, skulle du handla alla de PIN-kuggar du ser inte vara en idiotthats inte sättet att handla stiftstänger. I min ödmjuka åsikt) tror jag att Pin stavar det från: Stöd och motståndsnivåer Fibonacci nivåer trendlinje berör pivoter etcare stiftstängerna du borde leta efter att handla. FOREX TRADING STRATEGIER SOM DU KAN ANVÄNDA PIN-BARS SOM SIGNAL FÖR HANDELSINTRÄDNINGAR Här är några Forex Trading Strategier som du kan använda Pin Bar-indikatorn för att hjälpa dig att handla dina handelsposter: Och det finns många Forex trading strategier här som du kan Använd Pin Bar Indicator med så kolla in dem. Om du gillar den här webbplatsen och innehållet som delas här, snälla dela dem med dina vänner i facebook, twitter, Google plus och gärna rekommendera SWING-TRADING-STRATEGIES till dina näringsidkarvänner. Spärrdetektor Pinbar Detector (MetaTrader-indikator) Mdash försöker upptäcka Pinbars (eller quotPin-barquot eller quotPin barquot) och markerar dem genom att placera quotmiling facequot-symboler under de haussefulla Pinbars och ovanför bearish Pinbars. Det är en ren prisindikator som inte använder några vanliga tekniska indikatorer i sin kod. Konfigurationen av Pinbar-detektering kan ändras via ingångsparametrarna. Pinbar Detector kan utfärda plattformvarningar och e-postmeddelanden om detektering. Indikatorn är tillgänglig både för MT4 och MT5 versioner av handelsplattformen. Inmatningsparametrar: CountBars (standard 0) mdash det maximala antalet barer, för att detektera stiftstängerna. 0 alla. UseAlerts (default true) mdash berättar indikatorn för att utfärda plattformsvarning med ljud på Pinbar-detektering. UseEmailAlerts (default false) mdash berättar indikatorn för att utfärda en e-postmeddelande om Pinbar-detektering. E-post ska konfigureras korrekt i MetaTrader via Verktyg-gtOptions-gtEmail. UseCustomSettings (default false) mdash berättar indikatorn att använda anpassade parametrar för detektering av spärrstång som beskrivs nedan. CustomMaxNoseBodySize (standard 0.33) mdash maximalt tillåtet kroppslängdskvot för nässtången. CustomNoseBodyPosition (default 0.4) mdash Näskroppen ska vara position i toppen (botten för bearish mönster) del av näsan. CustomLeftEyeOppositeDirection (default true) mdash berättar indikatorn om att vänster ögonfält ska vara baisse för hausseartad Pinbar och hausseffekt för bearish Pinbar. CustomNoseSameDirection (standard true) mdash berättar indikatorn om att näsfältet ska vara av samma riktning som själva mönstret. CustomNoseBodyInsideLeftEyeBody (default false) mdash berättar indikatorn att näskroppen ska ligga inuti vänster ögonkroppen. CustomLeftEyeMinBodySize (standard 0.1) mdash minsta storlek på vänster ögonkropp i förhållande till staplängden. CustomNoseProtruding (standard 0.5) mdash minimalt utskjutande av nässtången i förhållande till stånglängden. CustomNoseBodyToLeftEyeBody (standard 1) mdash maximal storlek på näskroppen relativt den vänstra ögonkroppen. CustomNoseLengthToLeftEyeLength (default 0) mdash minsta näslängd i förhållande till vänster ögonlängd. CustomLeftEyeDepth (standard 0.2) mdash minsta djup i vänster öga i förhållande till dess längd. Djupet är längden på delen av stången bakom näsan. Som du kan se på diagrammet ovan är indikatorn inte perfekt, vilket är själva Pinbar-mönstret. Det rekommenderas att prova olika detekteringsinställningar för att filtrera mönster enligt din egen bild av en perfekt Pinbar. Du kan använda vår grundläggande strategi för handeln Pinbars. Eller du kan försöka utveckla din egen, beroende på aggressiviteten i din övergripande Forex trading stil. En bra idé skulle vara att fästa denna indikator på långsiktiga tidsramar (från H1 till W1) på alla valutapar du är bekväm att handla i. Därefter kan varningar meddela dig när handelstillfället uppstår. Nedladdningar: Diskussion:

No comments:

Post a Comment